طرز کار دستگاه شردر

دستگاه شردر (خرد کن)

دستگاه خردکن با استفاده از آلیاژهای خاص و با کیفیت بالا ساخته شده است . دیواره های جانبی خردکن با ضخامت ۸۰ میلی متر از جنس  S355JR (Fe 510) می تواند در برابر شدیدترین ضربه ها مقاومت کند .

این دستگاه با تکیه به موتور الکتریکی قدرتمند  ۴۸۰KW بسته به نوع مواد پردازش شده در شرایط عملیاتی عادی تولید ، تولید تا ۵۰ تن در ساعت را تضمین میکند .

برای بدست آوردن میزان تولید اشاره شده , بایستی مواد ورودی حداقل دارای ۸۰% آهن باشد . این محصول با در نظر گرفتن عملیات تعمیر و نگهداری , ساده تولید شده است که به نوبه خود منجربه کاهش هزینه خدمات در هر تن میشود .

محفظه آسیاب داخلی با ضخامت و قطعات مقاوم در برابر سایش قابل تعویض است . قسمت زیرین آسیاب از شبکه های قابل تعویض تشکیل شده است که بسته به ابعاد و چگالی که خرد میشود قابل تعویض است . در بالای آسیاب شبکه دیگری بنام شبکه فوقانی قرار دارد .

به محض رسیدن مواد خرد شده به انداره لازم جهت جلوگیری از خرد شدن بیشتر از شبکه ها عبور داده میشوند و این باعث کاهش هزینه برق و در نتیجه اندازگیری منظم می شود. قطعاتی که هنوز به اندازه کافی کوچک نشده اند قادر به عبور از شبکه ها نیستند و بطور مداوم خرد می شوند تا زمانی که بتوانند از شبکه های فوقانی یا تحتانی عبور کنند .ثابت شده است که این فناوری موثرترین روش بوده و بهره وری بالاتری را نسبت به محصولات رقیب تضمین می کند .

روتور(قلب خردکن) از ۹ دیسک فولادی به ضخامت ۸۰ میلی متر ساخته شده است که روی شافت مرکزی با قطر ۳۸۰ میلی متر مونتاژ شده است . دیسک های روتور توسط آستین های فولادی از یکدیگر جدا شده اند و توسط ۶ عدد شافت  دیگر به قطر ۶۰mm و از جنس mo40 به هم بسته شده اند تا به بالاترین مقاومت و کشش برسند.

ردیف چکشها روی دیسک قرار دارند که دارای حدکثر قطر کاری ۲۰۰۰ میلی متری هستند . چکشها توسط ۶ شفت به قطر ۱۰۰mm و از جنس ck 45 در کنار هم نگهداشته می شوند . تعداد چکشها بسته به چگالی مواد مورد نیاز می توانند متفاوت باشند , اما مجموعه استاندارد دارای۱۰-۱۴ چکش می باشد . چکشها و کفشکها از فولاد منگنزی که با عملیات حرارتی سختکاری شده اند دوام و عمر طولانی تری را تضمین می کنند .

کفشکها از برخورد قراضه به بدنه دیسکها محافظت می کنند و همچنین در جریان خرد کردن قراضه به دلیل وجود عاجهای ۳۰ میلی متری در عمل خرد کردن به چکشها کمک زیادی می کنند .کفشکها عمر بالاتری نسبت به چکشها دارند و نیز قابل تعویض می باشند .

این دستگاه میتواند بدنه خودرو به عرض ۲۰۰۰ میلی متر (بدون سیلندر گاز یا مخازن و یا ضایعات خطرناک و قابل انفجار و موتورهای اتومبیل) و همچنین لوازم خانگی مختلف و ضایعات فلزی با حداکثر ضخامت ۶ میلی متر خرد کند . گنجاندن قطعات بیشتر از این ضخامت توصیه نمیشود . با این کار می تواند به گروه روتور یا بطور کلی به سیستم آسیب برساند . مسئله قراضه های غیر قابل خرد شدن (میل لنگ خودرو و ….)و نحوه جداسازی آنها حائز اهمیت است . هنگامی که یک قطعه غیر قابل خرد شدن داخل محفظه با روتور در تماس باشد , درب بیرون زدگی قطعه با فرمان اپراتور به جکهای هیدرولیکی مربوطه می تواند باز و بسته شود . این سیستم با واکنش سریع در موقع لزوم می تواند هر گونه آسیب احتمالی از اشیا نشکن را به حداقل برساند .

برای دستیابی به بهترین عملکرد خردکن , اپراتور باید حدالامکان به محل شارژ آهن قراضه نزدیک باشد و توجه بیشتری را به قراضه های روی نوار نقاله داشته باشد . آهن قراضه ها توسط بیل میکانیکی روی نوار نقاله شارژ بارگیری می شود . ارتفاع و چرخش غلتکهای تغذیه توسط اپراتور قابل تنظیم است تا اپراتور بتواند میزان مصرف خردکن را با توجه به پارامترهای تعریف شده حفظ کند . غلتکهای تغذیه توسط دو جک هیدرولیکی که تحت کنترل اپراتور هستند بالا و پایین می آیند تا نسبت به ارتفاع آهن قراضه در حال تغذیه تنظیم ارتفاع شده و توسط این غلتکها فشرده سازی شوند . وزن مرده غلتکها برای فشرده سازی قراضه های سبک کافی است و بدون دخالت اپراتور عمل فشرده سازی و تغذیه انجام می گیرد . رول تغذیه همچنین میزان قراضه در حال ورود به محفظه خردکن را کنترل و تنظیم می کند .

استفاده از قراضه خاص مانند : گیر بکس , موتورهای اتومبیل یا کلیه مواد سخت تر از ۱۵۰ برنیل منجربه طول عمر کوتاه قطعات خرد کن که در معرض ضربه و سایش قرار دارند خواهد شد و در نتیجه مقدار نهایی تولید نیز پایین خواهد آمد .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *